PureBallast
.
ballast water treatment
ballast water treatment
 

Всичко, което трябва да знаете

След години закъснение третирането на баластни води вече е неотложен проблем, който повдига много въпроси. Като доставчик на цялостни решения с богат опит Alfa Laval има уникални задълбочени знания и може да отговори на всеки от вашите въпроси.


Уебинар: Какво да вземете предвид при избора на система за третиране на баластни води

Възползвайте се от възможността да посетите отново нашия глобален уебинар от юни 2018 г., който предлага ценни насоки за избор на система. Нашата експертна група, която има повече от две десетилетия опит с третирането на баластни води, разглежда подробно твърденията и истините за цената на притежание, значението на дългосрочната поддръжка и наученото от оперативния опит.

Експертната група по управление на баластните води на Alfa Laval се състои от:

  • Йоаким Тьолин (Joakim Thölin), президент на бизнес звеното „Оборудване за сепарация и топлообмен за морски плавателни съдове“ (модератор)
  • Андерс Линдмарк (Anders Lindmark), ръководител на PureBallast, бизнес звено „Оборудване за сепарация и топлообмен за морски плавателни съдове“
  • Йонас Алван (Jonas Alvan), мениджър „Поддръжка на клиенти на PureBallast“
  • Петер Сахлен (Peter Sahlén), мениджър „Научни изследвания и разработки на PureBallast“

Възползвайте се от тази възможност, за да чуете от нашите експерти какво да вземете предвид при избора на система и доставчик за третиране на баластни води.

Ресурси от експерти

С опита, придобит в продължение на повече от десет години работа с третиране на баластни води, Alfa Laval е събрала информационни ресурси, които да ви помогнат в процеса на вземане на решение.

Книга с доказателства за управлението на баластните води

„Making sense of ballast water management“ (Разбиране на управлението на баластните води) предлага задълбочена информация за регламентите, алтернативите за съответствие и технологиите за третиране на баластните води. Книгата съдържа важни анализи и технически факти, както и илюстрации, диаграми и таблици. За да поръчате печатно копие на книгата, попълнете формуляра по-долу или изтеглете PDF файла.

Вие се съгласявате, че Alfa Laval може да събира, използва и разкрива личните ви данни, които сте посочили в този формуляр, за предоставяне на маркетинговите материали, които сте се съгласили да получавате, в съответствие с the правилата за поверителност на Alfa Laval. 

Моля, поставете отметка в съответните квадратчета по-долу:

ЧЗВ

Когато планирате система за третиране на баластни води, има много въпроси, които трябва да зададете. Тук ще намерите отговори на често задавани въпроси както за PureBallast 3 на Alfa Laval, така и във връзка със законодателството за третирането на баластни води.


PureBallast 3 на Alfa Laval

Разликите между PureBallast 3 на Alfa Laval и другите системи са лесни за обяснение и трудни за игнориране. Никоя друга система не се доближава до нейните възможности.

1. Защо PureBallast 3 е истински надеждна – във всички води?

Казано накратко, PureBallast 3 осигурява напълно съвместима обработка на баластни води, без да ограничава дейностите на плавателния съд или свободата на движение. Тип, одобрен от ММО и Бреговата охрана на САЩ. Може да работи:

Тази уникална комбинация от възможности гарантира, че имате пълен набор от опции. Вашата система за третиране на баластни води никога няма да ограничи мястото или начина, по който изпълнявате бизнес дейностите си.

Към това се добавя и безкомпромисната конструкция на PureBallast 3. Изработени от некородираща супераустенитна неръждаема стомана, реакторите PureBallast 3 могат да издържат поне 20 години без подмяна.

2. По какво се различава технологията PureBallast 3 от тази на други системи за третиране, базирани на ултравиолетови лъчи?

Много от алтернативите всъщност водят началото си от пречистването на питейна вода. Тъй като са адаптации на технологии за пречистване на водата, използвани на сушата, те са по-малко подходящи за често срещаните морски условия, като например ниска ултравиолетова пропускливост. За разлика от тях технологията за подобрено ултравиолетово третиране в PureBallast 3 е разработена специално за морска употреба.

При PureBallast 3 ултравиолетовите лампи на реактора се комбинират със специално проектирани ръкави на лампите от синтетичен кварц. Освен че оптимизират ширината на вълновия спектър, ръкавите имат висока ефективност на предаване, което води до повече ултравиолетова светлина по време на дезинфекцията. В комбинация с оптимизираната според дебита конструкция на вътрешността на реактора те осигуряват оптимално дозиране на ултравиолетовите лъчи и ниско потребление на енергия.

Подобреното ултравиолетово третиране се поддържа от изключително ефективна филтърна секция, която отстранява всички по-големи организми и частици преди биологичната дезинфекция. Заедно филтърната и реакторната секция позволяват третиране на целия поток от сладка, полусолена и солена вода с ултравиолетова пропускливост от едва 42%. Никоя друга система не може да постигне тази производителност.

3. Защо цикълът за почистване на място (CIP) е част от PureBallast 3?

Без някаква форма на почистване по кварцовите ръкави на ултравиолетовите лампи на система за третиране на баластни води ще се натрупват отлагания от калциев карбонат и метални йони. Това ще влоши третирането, тъй като ще може да преминава по-малко от ултравиолетовата светлина, произведена от лампите.

Механичното избърсване е алтернатива на CIP, но бърсалките са неефективни срещу натрупването на метални йони, които трябва да бъдат отстранени с течност с ниско рН. Нито пък почистват ултравиолетовия сензор в реактора, който измерва ултравиолетовата пропускливост. Ако сензорът и кварцовите ръкави са замърсени, системата може да използва повече енергия от необходимото или да бъде лошо управлявана по друг начин.

Всяка форма на механично почистване, включително ръчно, ще доведе и до драскотини по ръкавите. В крайна сметка те също ще влошат ефективността на третирането.

Казано накратко, изпитванията са показвали, че CIP има важна роля за поддържането на ефективността на биологичната дезинфекция на системата за третиране на баластни води. При система, базирана на ултравиолетови лъчи, ефектите се забелязват след една почистваща операция. Освен това чрез намаляване на потреблението на енергия и увеличаване на експлоатационния живот на кварцовите ръкави CIP има дългосрочна роля за поддържане на ниски експлоатационни разходи.

4. Лесна ли е за инсталиране и експлоатация системата PureBallast 3?

Отговорът е „да“ и за двете неща.

PureBallast 3 Compact Flex е отговорът на притесненията, свързани с пространството и гъвкавостта. Идеална за повечето плавателни съдове, системата се доставя като отделни компоненти за пълна свобода на инсталация. Казано накратко, тя побира водещата система за третиране на баластни води в най-малките размери на пазара – при намалени разходи за инсталация. Свободното разполагане на шкафа за драйвера на лампата на разстояние до 30 метра позволява да се спести допълнително място в ограничени пространства.

Когато пространството позволява, PureBallast 3 Compact може дори да се достави като монтирано на рамка решение от типа „включи и използвай“ с най-малките размери на пазара, което още повече опростява проектирането и инсталацията и спестява време и пари.

Невзривобезопасният и взривобезопасният модел на PureBallast 3 се доставят като отделни компоненти, с висока гъвкавост благодарение на възможността за поставяне на шкафа за драйвера на лампата на разстояние до 150 метра, което позволява да се спести допълнително място в машинното отделение, както и на възможността за поставяне извън опасната зона за системите за взривоопасна среда.

Тъй като не се използва сол или химикали, няма нужда от допълнителни резервоари или вентилационни системи. Нито се изисква ръчна намеса от екипажа, като например отваряне и затваряне на вентилите,. Работата е напълно автоматична и се стартира или спира с натискане на бутон на графичния интерфейс на сензорния екран или на интегрираната система за управление на кораба.

5. Колко ефективна е системата PureBallast 3?

Ефективността на система за третиране на баластни води може да се отнася до две неща: биологична дезинфекция или потребление на енергия. На практика обаче тези неща вървят ръка за ръка.

По отношение на ефективността на биологичната дезинфекция никоя система не е толкова ефективна при неутрализиране на баластни води, колкото PureBallast 3. Само PureBallast 3 може да работи ефективно във всички видове вода и във вода с едва 42% ултравиолетова пропускливост. Тя може да прави това при пълен дебит, т.е. без да се намалява скоростта на баластните операции.

Поради високата си производителност PureBallast 3 е също така енергийно ефективен. В повечето случаи системата може да функционира само с 50% от потенциалната си работна мощност при плаване в регулирани от ММО води. Само когато е необходимо, например във води с изключително ниска ултравиолетова пропускливост, тя се повишава до пълната инсталирана мощност.


Законодателство за третиране на баластни води

Третирането на баластни води се обсъжда от много години. Сега, когато Конвенцията за управление на баластните води (BWM) на ММО вече е ратифицирана, въпросът стана неотложен в световен мащаб.

1. Защо трябва да избера система за третиране на баластни води сега?

Сега, когато Конвенцията за BWM вече влезе в сила, няма време за чакане. Дори ако вашият плавателен съд наскоро е преминал инспекция за възобновяване на класа, ще трябва да има система за третиране на баластни води, която да бъде модернизирана до първата инспекция за възобновяване на класа след септември 2019 г. Това ще отнеме повече време и ресурси, отколкото повечето собственици на кораби очакват, така че ранният избор и доброто планиране са ключът към успеха.

По същество всички кораби ще трябва да инсталират система за третиране в рамките на период от около седем години. В резултат на това ще има огромно търсене на системи и места в корабостроителници. Буквално хиляди плавателни съдове ще се конкурират както за капацитета на доставчиците, така и на корабостроителниците.

Много доставчици не разполагат с производствени мощности, за да се разраснат през следващите години, или с опит, за да гарантират безпроблемна доставка и инсталиране с множество участващи страни. За да получите навреме съответстваща на изискванията система, трябва да изберете доставчик, който може да направи и двете.

Ако трябва да дебаластирате в САЩ, трябва да сте още по-внимателни в избора си. За да спазите Стандарта за изхвърляне на баластни води на Бреговата охрана на САЩ (USCG), който стана закон през 2012 г., имате нужда от система, която е одобрена за употреба специално от USCG.

2. Защо трябва да търся скорошен сертификат за типово одобрение?

Конвенцията за BWM служи като основна международна насока за системи за третиране на баластни води. Тя обаче беше приета, когато се знаеше много по-малко за механизмите за контрол, необходими за третирането на баластни води. Тъй като приложението се развива, изпитването на ММО става все по-уеднаквено и стриктно.

Сертификатите за типово одобрение от ММО, издадени от 2014 г. насам, може да предложат повече подробности за експлоатационните ограничения на дадена система, като например нива на соленост, температура и ултравиолетова пропускливост. Сертификатите, издадени преди тази дата, трябва да бъдат разглеждани критично и винаги следва да се търси най-новата им редакция.

Системата за типово одобрение на USCG е създадена много по-късно и целта ѝ е прозрачност. Типовите одобрения от USCG, които са издадени досега за няколко системи, предлагат убедителна индикация за възможностите на системата.

3. Защо изпитванията за типово одобрение трябва да се провеждат от оторизирана трета страна?

Изпитванията за типово одобрение от упълномощена трета страна са важни, за да се гарантира прозрачност, валидност и в крайна сметка съответствие на системата. Изпитващите органи, които се явяват трета страна, могат да осигурят контролирана среда и реалистични условия на изпитване, което ще предотврати пропуски при откриване на недостатъци на системата.

Например организмите, които живеят близо до водната повърхност, имат много по-висока търпимост към ултравиолетовите лъчи, отколкото тези, които живеят по-надълбоко. За да се неутрализират ефективно тези организми, са необходими ултравиолетови лампи със средно налягане. Но чрез използване на култивирана смес, която изключва тези организми, е възможно да се изпълнят изискванията, като се заобиколи технологията.

Днес се знае много за контролните механизми, необходими за осигуряване на съответствие. Сериозните доставчици избират надеждна ултравиолетова технология, търсят прозрачност от трети страни и извършват своите изпитания с вода, която съдържа естествено срещащи се организми, както Alfa Laval направи с PureBallast 3.

4. Какво означава за мен възможността за инспекции от държавния пристанищен контрол?

Несъответствията в типовото одобрение от ММО доведоха до нарастващи изисквания за контролен механизъм. Предложени са проверки на място, за да се гарантира, че системите за третиране, сертифицирани от ММО, изпълняват задачата си при реална експлоатация. Разбира се, отговорността за проверките се пада на държавния пристанищен контрол.

В действителност това повдига толкова въпроси, на колкото и отговаря. Например:

  • Трябва ли да се разреши на плавателен съд, който не е преминал успешно проверка на място, да извършва обмен на баластни води?
  • Какво иначе трябва да се направи с плавателен съд, който не е преминал успешно проверка на място?
  • Как трябва да се извършва проверка на място на практика?

Предвид времето, което се губи, и практическите затруднения за предпочитане би било още по-строго изпитване от ММО пред проверките на място. Собствениците и операторите на кораби обаче трябва да бъдат подготвени за възможността за проверки на място и да гарантират, че системите им за третиране действително работят на практика.

5. Защо е необходимо законодателство за третирането на баластни води?

Изборът на система за третиране на баластни води е поредното голямо решение при планирането на нов плавателен съд или модернизирането на стар, както и допълнителен разход. Без третиране на баластни води обаче цената, която трябва да се плати, е още по-голяма.

Инвазивните морски видове не са просто напаст. Те са идентифицирани като една от най-големите заплахи за нашите океани днес. Всяка година те причиняват щети за милиарди долари, като унищожават рибарството и други морски дейности и в много случаи оказват влияние върху бизнеса и търговията на сушата. Понякога дори струват човешки животи. (Конкретни примери можете да намерите тук.)

Затова, макар че третирането на баластни води може да изглежда нежелано допълнение към морската индустрия, последиците от непредприемането на действия са още по-нежелани.


Alfa Laval PureBallast 3 и преработените насоки G8 на ММО

Следващите въпроси и отговори обясняват значението на типовото одобрение на PureBallast 3 на Alfa Laval съгласно преработените насоки G8.

1. Какви изпитвания са били необходими за Alfa Laval, за да получи сертификат от ММО съгласно преработените изисквания на MEPC.279 (70) 2016 G8?

Две допълнителни изпитвания за биологична ефикасност, проведени на сушата без време на задържане, трябваше да бъдат извършени във вода с всякаква соленост. Екологичните изпитвания на компонентите отговарят повече на изискванията на Бреговата охрана на САЩ (USCG). Това означава, че изискванията са по-строги в сравнение с изискванията на MEPC.174(58) 2008 G8. ММО приема използването на репродуктивния метод на най-вероятното количество (MPN) за оценка на изпитванията за биологична ефикасност, докато USCG изисква да се използва методът на CMFDA/FDA.

2. Има ли промени по конструктивните елементи на системата PureBallast 3 на Alfa Laval в резултат на преработените изисквания G8?

За да се определи в коя степен на соленост се експлоатира системата, се инсталира кондуктометричен датчик. Иначе конструктивните елементи, дебитът и потреблението на електроенергия по принцип са същите.

3. Може ли инсталирана система PureBallast 3 на Alfa Laval, която съответства на насоките G8 от 2008 г., да бъде надградена за съответствие с преработените насоки G8 от 2016 г.?

Не е необходимо надграждане. ММО издаде резолюция, в която се посочва, че плавателните съдове с инсталирани предишни системи не трябва да бъдат санкционирани.

4. Трябва ли собствениците на кораби да поръчат система с типово одобрение съгласно преработените насоки G8 от 2016 г. още сега?

Собствениците на кораби трябва да обмислят кога ще бъде инсталирана системата. Ако системата ще бъде инсталирана преди 28 октомври 2020 г., ще им бъде предложена система PureBallast 3 на Alfa Laval с типово одобрение в съответствие с насоките G8 от 2008 г. Тази система ще бъде в пълно съответствие с разпоредбите на ММО сега и в бъдеще.